A hosszú élet titkai

Hogyan legyünk aktívak 70 felett is?

Őrizze meg egészségét télen is!

2014. december 08. 16:46 - Jeunesse Luminesce

A hideg, sötét hónapok mindannyiunkat próbára tesznek, a legyengült immunrendszerünk pedig kitesz a betegségeknek. Ne hagyja, hogy legyőzze a megfázás vagy az influenza!
Az egészséges étrend azon vitaminok és ásványi anyagok legjobb forrása, amelyekre a szervezetünknek szüksége van a betegségek leküzdéséhez. Télen azonban nem minden zöldség és gyümölcs kapható. Ha ezekből nem tud elegendőt bevinni étrendjén keresztül, akkor segítenek a vitamin - és ásványi anyag kiegészítők. 

Érezze magát jól és nézzen ki gyönyörűen

Általában nem is gondolunk rá, de a cink az egészségünk egyik meg nem énekelt hőse. Jelen van a szervezetünkben, és számos olyan vitaminnal együtt, mint a C-, B6-, és B12-vitamin, hozzájárul az immunrendszerünk normális működéséhez. Bőrünk, hajunk és körmeink egészségében is fontos szerepet játszik. 
A cink legjobb természetes forrása az osztriga! Nem biztos azonban, hogy minden nap hozzájuthat. További cinkforrás még a disznóhús, marhahús vagy a diófélék - ezeket az ételek azonban sokan kerülik. A javasolt 10 mg napi cinkmennyiség beviteléhez a Mineral Sticks Cink tartalmú étrend-kiegészítő kínál ideális megoldást, emellett egyszerűen használható. A granulátum egyszerűen feloldódik a szájban - remek megoldás útközben, ráadásul rendkívül finom is!

Növényben az erő

Amint az köztudott, a kiegyensúlyozott étrendnek nagy választékban kell tartalmaznia zöldséget és gyümölcsöt. Azt azonban nem biztos, hogy tudja, hogy a Nutrilite étrend-kiegészítők nagy arányban tartalmaznak zöldségekben és gyümölcsökben található növényi tápanyagokat. Ezek fontosak étrendünk számára, és támogatják az egészségünket.
Zöld tea, acerola cseresznye és számos más értékes kivonatának köszönhetően a Nutrilite étrendkiegészítők széles körben képesek pótolni étrendjében a növényi tápanyagokat. Az exkluzív koncentrálási folyamat pedig segít megőrízni a friss zöldség és gyümölcs minden természetes értékét, így biztos lehet benne, hogy a lehető legjobbat kapja.

Miért fontos a hidratálás?
Az aktív életmódot folytatók számára a hidratálás sokkal többet jelent szomjoltásnál. 
A megfelelő hidratálás rendkívül fontos mindannyiunk számára, legyen szó ülő, vagy aktív életmódról, azonban a sportolóknál még fontosabb a megfelelő szintű hidratálás.
A víz, mint az élet legfontosabb tápanyaga, számos fontos funkcióval bír - szabályozza a hőmérsékletet, kenőanyag az ízületeknek, tápanyagokat szállít, és üríti a szennyeződéseket a szervezetből. 
Rendkívül fontos, hogy a sportolók az edzés előtt, közben és után megfelelő mennyiségű vízhez jussanak és nem csak akkor, amikor szomjasak. Nem megfelelő hidratálás esetén a szervezet nem képes csúcsteljesítményre. Minden sportoló tapasztalhat fáradságot, izomgörcsöt, szédülést, vagy akár még súlyosabb tüneteket is. A helyes hidratálás többet jelent az edzés során bevitt elegendő folyadéknál - a sérülések és betegségek megelőzésében is rendkívül fontos szerepet játszik. Megerőltető sportesemények során nem ritka, hogy a sportolók testsúlyuk 6-10%-át is elvesztik az izzadás következtében - egyértelmű, hogy dehidratáció következik be, ha ezt a folyadékot nem pótolják.
A sportolók még az alacsonyabb - mindössze 2%-os testsúly-veszteséggel járó - dehidratációt is megérzik. A csökkenő állóképesség teljesítménycsökkenést, alacsonyabb hőmérséklet-szabályzási képességet, kisebb motivációt és nagyobb erőkifejtés-érzetet eredményez. A megfelelő hidratálás ellensúlyozza ezeket a problémákat, ugyanakkor csökkenti az edzés és a dehidratáció okozta oxidatív stresszt.
Ezért rendkívül fontos az edzés előtt a megfelelő szintű hidratáció - közel olyan fontos, mint a testmozgás közben fenntartania hidratálást. Ha egy nem megfelelő hidratáltságú sportoló kezd edzeni, akkor a szervezet fiziológiai mechanizmusai sérülnek. Nem léteznek rögzített irányelvek a testmozgás során szükséges vízbevitelre, mert minden egyes személy különböző. Az izzadási intenzitás, a hő, a nedvességtartalom, valamint a megterhelés inzenzitása és időtartama mind változó tényezők, amelyeket figyelembe kell venni. Általános érvényű, hogy a folyadékpótlásnak meg kell közelítenie az izzadás - és vizeletveszteség mértékét, és legalább fenn kell tartani a hidratációt - amely a testsúly-veszteség 2% alatt tartását jelenti. Ez 200-300 ml folyadék bevitelét jelenti minden 10-20 percnyi mozgás során.
A dehidratációt követő gyors és teljes regenerálódásra törekvőknek minden egyes kilónyi testsúly-veszteség után 1,5 literfolyadékot kell bevinniük. 
A Nutrilite termékeket úgy tervezték, hogy teljes körű rehidratálást nyújtsanak. Ehhez vízre van szükség a hidratáltsági szint visszaállítása, szénhidrátokra a glikogén készletek feltöltésére, illetve elektrolitokra az újrahidratálás felgyorsítása érdekében. Az elsődleges cél a normális fiziológiai működés visszaállítása, különösen akkor, ha egy újabb testedzés következik.
Profi és amatőr sportolók számára egyaránt rendkívül fontos a nap közbeni folyadékbevitel a legjobb sportteljesítmény biztosítása érdekében.




Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fiatalsagtitka.blog.hu/api/trackback/id/tr317795800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.